در عصر دانایی با دانا خبر      دانایی؛ توانایی است      دانا خبر گزارشگر هر تحول علمی در ایران و جهان      دانایی کلید موفقیت در هزاره سوم      
کد خبر: ۱۱۶۲۹۷۷
تعداد نظرات: ۱۴۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کلمه IQ مخفف Intelligence Quotient یا همان بهره هوشی است که سال هاست به صورت تست مورد آزمایش قرار می گیرد تا نشان دهد که توانایی و هوش هر فرد در مقابل جمعیت جهان، به چه میزان است. برهمین اساس IQ بین 95 تا 100 افراد معمولی و بالای 130 نابغه و پایین 70 نشانگر مشکلات مغزی است.
به گزارش گروه دانش خبرگزاری دانا (دانا خبر)، طی جدیدترین آمار و ارقام و رتبه بندی کشورها (مطالعات 2013) بر اساس بیشترین میزان ضریب هوشی، کشور هنگ کنگ با 107 امتیاز در رتبه اول جهان قرار گرفت. پس از آن کره جنوبی با 106 امتیاز و ژاپن 107 امتیاز رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

اما رتبه های چهارم و پنجم به ترتیب به کشورهای تایوان با 104 امتیاز و سنگاپور با 103 امتیاز تعلق گرفت و کشورهای بلژیک، چین، نیوزلند و انگلیس نیز با 100 امتیاز در یک سطح قرار گرفتند.

اما در رده پایین ترین سطح آی کیو، جمهوری گینه استوایی واقع در غرب آفریقا با 59 امتیاز پرچم دار این جدول شد و کشورهایی از قبیل اتیوپی با 63 امتیاز، زیمبابوه، نیجریه و غنا نیز در یک سطح قرار گرفتند.

و اما باهوش ترین انسان ها کدامند؟

ویلیام جیمز سیدیس، آی کیو 250
ویلیام جیمز سیدیس در سال 1898 در آمریکا متولد شد و با ضریب هوشی 250 تا 300 در بالاترین مقام قرار دارد. ویلیام زمانی که شش ساله بود توانست در مدت هفت ماه تمامی دوران مدرسه و دبیرستان را طی کند و دیپلم بگیرد و در سن 11 سالگی نیز به دانشگاه هاروارد راه یافت و در سن 16 سالگی فارغ التحصیل شد و در سن 18 سالگی به دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد راه یاف. علاوه بر همه این موارد او توانایی صحبت کردن به 40 زبان و لهجه های متفاوت را نیز داشت. 
در واقع او در یادگیری ریاضیات و زبان نابغه بود. اما متاسفانه جیمز در طول زندگانی خود نتوانست از استعدادهایی که برخوردار بود، استفاده کند و در سن 46 سالگی نیز به علت خونریزی مغزی در حالی که از تنهایی و فقر رنج می برد، در گذشت.

ترنس تائو، آی کیو 230
یکی از باهوش ترین انسان های روی زمین، در حال حاضر، ترنس تائو است که نمره ضریب هوشی 230 را در اختیار دارد. او در سال 1975 در استرالیا از پدر و مادری هنگ کنگی به دنیا آمد. او از بدو تولد در حال شکستن رکوردها و غافلگیر کردن دنیا است. 
در دوسالگی، قادر به انجام دادن حساب های ابتدایی بود و در 10 سالگی، در المپیاد بین المللی ریاضی شرکت کرد و با کسب مدال برنز، جوان ترین برنده آن دوره بود. در دو سال بعدی این رقابت ها، تائو مدال نقره و طلا را نیز از آن خود کرد و هر مرتبه نیز به عنوان جوانترین برنده تاریخ رقابت ها لقب گرفت.
در 15 سالگی او توانست اولین مقاله تحقیقاتی خود را منتشر کند و در سن 16 سالگی مدرک افتخاری از سوی دانشگاه فلیندرز آدلاید را دریافت کرد و در سال بعد از آن، دوره ارشد خود را نیز به اتمام رساند.
او تا به الان توانسته 250 مقاله تحقیقاتی و 17 کتاب را به چاپ برساند و جوایز فراوانی را نیز کسب کرده است که مهم ترین آنها مدال رشته های مشهور در سال 2006 است که معادل جایزه نوبل در ریاضیات است.
مارلین ساوان، آی کیو 228
یک روزنامه نگار، نویسنده و نمایشنامه نویس مشهور که در کتاب رکوردها، به عنوان زنی که دارای بالاترین آی کیو با امتیاز 228، ثبت شده است. او توانسته تا به الان تعداد زیادی پازل و آزمون را طراحی کند و یک ستون از روزنامه خود را به پاسخ دهی به انواع سوالات مختلف که اغلب دانشگاهی هستد، اختصاص داده است.

کریستوفر هیراتا، آی کیو 225
این فیزیک دان ژاپنی- آمریکایی، با ضریب هوشی 225 در سن 13 سالگی در المپیاد بین المللی فیزیک برنده مدال طلا شد. او در سن 12 سالگی اولین واحد های دانشگاهی خود را در دروس فیزیک و حساب دیفرانسیل چند متغیره را شروع کرد.
و زمانی که تنها 14 سال داشت، وارد موسسه تکنولوژی کالیفرنیا شد و در دوسال بعد در ناسا بر روی پروژه کشف، امکان سکونت در مارس، کار می کرد. در سن 18 سالگی، دوره کارشناسی خود را در رشته ریاضیات به اتمام رساند و چهار سال بعد موفق به اخذ مدرک دکترای خود در رشته فیزیک از دانشگاه پرینستون شد. در حال حاضر، هیراتا پروفسور فیزیک و ستاره شناسی در ایالات متحده آمریکا است.

کیم آن یانگ، آی کیو 210
کیم زمانی که تنها سه سال داشت، می توانست به زبان های ژاپنی، کره ای، آلمانی و انگلیسی صحبت کند در واقع او از 6 ماهگی قادر به صحبت کردن نیز بود. 
او در سال 1962 در کره جنوبی متولد شد و همگان را باحل مسایل دیفرانسیل پیچیده و مسایل انتگرال که به طور زنده از تلوزیون ژاپن پخش می شد، متعجب می کرد. وی در سن هشت سالگی نیز از سوی ناسا برای کار دعوا به همکاری شد. 
یانگ پیش از سن 15 سالگی از سوی دانشگاه کلرادو، دکترای فیزیک را دریافت کرد و هم اکنون بعد از یک مرحله سریع و عجیب در زندگی به کره جنوبی بازگشته تا یک زندگی معمولی را با هم سن و سالان و خانواده خود داشته باشد و رویاهای خود را دنبال کند تا بعد از انتخاب رشته مهندسی عمران مدرک دکترای خود را نیز در این رشته کسب کرد.

دکتر اوانجلیس کاتسیولیس، آی کیو 198
این روانشناس یونانی در سال 1967 متولد شد و موفق به کسب سه مدرک دانشگاهی از قبیل فلسفه، فناوری تحقیق پزشکی و داروشناسی روانی نیز شده است. کاتسیولیس همچنین بنیان گذار شبکه هوش جهانی، یک شبکه برای افراد خیلی باهوش نیز هست و در حال حاضر در دانشگاه ارسطو در شهر تسالونیکی، استاد است.

ریک راسنر، آی کیو 192
ریک راسنر یک نمونه کامل از یک فرد بسیار باهوش است و این هوش را در جهت خلاف و کارهای بیهوده استفاده می کند. راسنر برای جلب توجه، کارهای غیر معمولی را انجام می دهد که آنها در حد و شایستگی او نیستند.
زمانی که در سال 1978 از دبیرستان فارغ التحصیل شد، نمره آی کیو او، 170 بود و او از هوش خود برای اهداف دانشگاهی استفاده نکرد و به دلیل گول زدن مسوولان مدرسه، برای چهار مرتبه کلاس دوازدهم را تکرار کرد و این کار را به راحتی با کارت شناسایی قلابی، آرایش و تغییر قیافه انجام می داد.
این نویسنده تلوزیون آمریکا و فرد رسانه ای در تعداد زیادی آزمون هوش حضور یافته است و امتیازات بالایی را کسب کرده است.

گری کاسپاروف، آی کیو 190
این استاد بزرگ شطرنج و قهرمان سابق شطرنچ، به عنوان بزرگترین شطرنج باز تاریخ شناخته می شود. زمانی که او 14 سال داشت همه جوایز و عنوان های نوجوانان در شوروی را از آن خود کرد و در سن 17 سالگی در المپیاد 1980 شوروی شرکت کرد و درسن 22 سالگی، زمانی که قهرمان شطرنچ یعنی آناتولی کارپوف را در سال 1985 شکست داد، به جوانترین قهرمان شطرنج دنیا ملقب شد.
او با داشتن یک حافظه خدادادی، می تواند تا  حرکت بعدی را پیش بینی کند و بازی ها و حرکات را تا 30 سال گذشته به خاطر بیاورد. 

جیمز وود، آی کیو 180
جیمز وود ثابت می کند که ستاره های سینما و بازیگران چیزهای بیشتری از استعداد و چهره زیبا دارند.
گفته می شود که وود در بخش کلامی آزمون SAT نمره کامل 800 و در بخش ریاضی نمره 779 را کسب کرده است. او یک دانشجوی بورسیه کامل در موسسه فناوری ماساچوست بود اما در سال 1969 برای بازیگر شدن از موسسه خارج شد.

استفن هاوکینگ، آی کیو 170
استفن هاوکینگ بعد از انیشتین به عنوان معروف ترین مغز به حساب می آید، او یک فیزیک دان و کیهان شناس است. او نه تنها کنترل بدن خود بلکه کنترل کلام خود را نیز از دست داده است. هاوکینگ از یک کامپیوتر با آمایشگر گفتار که یک سنسور متصل به عضله گونه است، استفاده می کند.
او در روز های اولیه تحصیل خود چندان باهوش نبود و گفته می شود که در کلاس دبیرستان خود جزو شاگردان ضعیف قرار داشت اما با تمرکز بر روی علاقه اش توانست در دانشگاه آکسفورد در رشته کیهان شناسی، عنوان شاگرد اول را کسب کند و برای دکتری در این رشته نیز به کمبریج رفت. اما به مریضی عصبی مبتلا شد که دکترها به او گفتند که تنها دو سال زنده می ماند. وی در مدت زمان کمی که داشت به کامل کردن دکتری خود توجه کرد. ضمن اینکه وی در این مدت دچار ضعف نیروی بدن نیز شد.

مغزهای تیزهوش سال 2013
دختر 11 ساله بریتانیایی به نام سری پارنل، با بدست آوردن امتیاز 162 در تست آی کیو به یکی از باهوش ترین افراد تبدیل شد. این تست در آگوست (مرداد) امسال در آزمون کنترل شده و تحت نظارت شرکت، انجام شد و در ماه ژوئن (خرداد) امسال نیز نها رامو، دختر 13 ساله از لندن با آی کیو 162، بالاترین نمره ممکن برای افراد زیر 18 سال را در آزمون هوش بدست آورد. نها، می خواهد وقتی که بزرگتر شد، یک عصب شناس شود چرا که او علاقه شدیدی به مغز و سیستم عصبی دارد.
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷
20
34
خیلی خوب بود
خیلی خوب بود
مطابق امار های بین المللی ترکها باسواد ترین مردم دنیا و باهوش تریم مردم منطقه هستند سطح باسوادی در اذربایجان 99.8%قزاقستان قیرقیزستان وترکمنستان 99.5%ازبکستان 98%مغولستان 97% ترکیه 96% (ایران 85% افغانستان 28%)متوسط ای کیوی مردم مغولستان 101 قزاقستان 94ترکیه و قیرقیزستان90 اذربایجان 88 ترکمستان وازبکستان 87 (ایران 84 کشورهای عرب 86)
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۱
19
19
سلام
خیلی عالی بود این اطلاع رسانی اما ضعف هایی داشت که به ان اشاره میکنم
کمی توضیحات بیش از حد مختصر بود و اینکه اشاره نشده بود (بجز چند مورد) که کار و سکونتشان در کجاست و از اون مهمتر اینکه ایا این افراد پل ارتباطی اعم سایت اینترنتی چیزی دارند یا نه
ضمنا ضریب هوشی این افراد چگونه سنجیده می شود؟
و..
در هر حال ممنون و متشکر بابت این خبر
صالحی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
10
17
خیلی خوب بود
مهسا
Netherlands
۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
83
19
سلام.من تست ای کیو ک دادم فهمیدم مال من148هستش.ینی من الان نسبت ب اینا خیلی
خنگم؟؟؟؟؟؟؟دارم ناامیدمیشم.......
چطوری حساب کردی ضریب هوشیتو باهوش ؟ :D
برو بابا اگه تو 148 هستی من 1250 هستم خواب دیدی خیره
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
13
12
عالی بود
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
20
16
خیلی عالییییی بود
من ضریب هوشیم 107 ه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۵
77
9
ضریب هوشی من 288 است و خاک تو سرم کنم در مقایسه با اینا خیلی خنگم
برو بابا یعنی هوش از انیشتن هم بالاتره !!!!
ابولفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۹
14
36
سلام،واقعا خیلی ها بودن که میتونستن از انیشتن کارآمدتر باشن ولی متاسفانه نموندن تا استفاده بشن،دلم برای اولیه واقعا کباب شد.
انیشتین هم با تلاش خودش موفق شده اونایی هم که اعتقاد دارند استعداد و هوششون داره هدر میره منتظر کمک بقیه نباشن
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
8
64
خانوم مهسا و اقای ناشناس شما لدفا بفرمایئد انگرال و گرادیان چی هستش بعد شریب هوشیتون رو در حد بزرگان کنید..البرت انیشتین 170و-180 بود اونوقت شماها...؟خدایی اعتمادتون به سقفه...در ضمن دنیایه مجازیه دیگه کی به کیه...کنتورم نداره بندازه میزان خالی بندی رو...تا میتونید خودتونو تخلیه کنید و فک کنید بقیه ساده...اما ممنون که موجبات خنده و شادی ما رو فراهم کردین...
reza
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
5
25
خوبه اما يه سوال كه هست اينه كه اينها چطور ضريب هوشيشونو حساب كردند؟ و آيا اون امتحان يا آزموني كه برا ثبت ضريب هوشي اينها استفاده شده كاملا يكسان بوده؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
7
16
خوب بود امااطلاعات کمی قدیمی چون الان افراد باهوش تری وجود دارن
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
14
14
شایدم اشتبا نگفته باشن من تا حالا هر تست هوشیو که فک کنی زدم تو همشونم نمره عالیو آوردم ینی عالیا اونم نه تست چرت و پرت و آسون واسه بچه دبستانیا ولی راستشو بخوای تو نظام آموزشی که ابتکار توش جایی نداره و همش از بر کردنه هوش دیگه چیه خرم می تونه حفظ کنه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
10
25
اینا همشون تو چند ماهگی حرف می زدند پسر عمه ی من بچه اش 5 یا6 سالشه هنوز زورکی و با کلی فکر کردن حرف می زنه ای یعنی چی کمکم کنین
انیشتن تا 5 سالگی اصن حرف نمیزد !!!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
10
22
چه استعدادهایی که تو این مملکت زیر خاک رفتن و هیشکی ازشون خبردار نشد.
من یه فرضیه در مورد کشف آدمای با استعداد تو کشور خودمون دارم که اگه شانس یار بود و پیشرفت کردم اونو تو یه کنفرانس علمی بیان میکنم.اگه امکاناتش مهیا شد و مسئولان موافقت کردن وتونستن اجراش کنن،همه ی دوستانی که اینجا بیان کردن که باهوشن میتونن در آینده خودشونو نشون بدن.در آخر این نکته رو هم بگم که مهمترین چیز تو زندگی برا پیشرفت تلاشه بعدش استعداد و هوش... موفق باشید
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
5
18
این انسان ها فوق العاده هستند
حسین صفار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
5
39
میشه یه سوال کنم؟؟؟
چطوری هنگ کنگ با 107 امتیاز اوله و ژاپن با 107 امتیاز سوم؟؟؟؟!!!!!
محمد حسین هاشمی
United States of America
۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
3
37
ربطی نداره... شواهد زیادی وجود داره که مغز مثل ماهیچه است از این جهت که اگر زیاد از اون کار بکشید بر کار آمادی اون افزوده میشه...
کسی که همش دنبال عیش و نوشه نمی تونه خودشو در حد متفکرانی چون گوته ، راسل و انیشتین بدونه...
جورج استوارت میل فیلسوف بریتانیایی با بهره هوشی 200 وقتی از بچگیش یاد میکنه از کند ذهنیش میگه و این که پدرش اونو مجبور میکرده کارشو درست انجام بده... استمرار و تلاش آقای استوارت رو استوارت کرد... همانطور که خوندید هاوکینگ هم با سعی هاوکینگ شد... انیشتین هم همینطور و...
در زندگی نوابغ همیشه نکنه ای وجود داره که به عوام نمیگن... سعی و تلاش توام با عشق...
هوش سیاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
11
20
من نمیدونم اینا با این همه هوش ومعلوماتی که دارن چرا این قدر گم نام هستن ؟
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
10
40
حالا آی کیو ما 126 ،خوب که چی؟!
به حر حال از استاندارد بالاتره ولی فعلا که هیچ غلط خاصی نتونستیم بکنیم.
اتنا
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
17
3
مال من 130 بود ولی خیلی تنبلم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
11
9
با سلام اقای محمد حسین هاشمی این چیزی که شما درباره جورج استوارت گفتین صحت نداره من زندگی نامشو مطالعه کردم همچین چیزی نبود
تیز هوش
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
24
17
من هم پدر و هم مادرم باهوش بودن و تو هر زمینه ای رتبه میاوردن من هم بچشونم و13 ساله با ای کیو 130 دروغم نمیگم اما تو روستاها نخبه های زیادی هست که به دلیل نبود امکانات نمیتونن از هوششون بهره بگیرن...
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
7
6
خیییییلی عالی بود ممنون
عماد 67
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
11
8
سلام ممنون
از ایرانی ها کسی نیست ....
muhammad
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
7
2
عااااالی بود،!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
12
9
سلام iq من 121هست این iqدر چه رده از iq قرار می گیرد؟ مثلا معمولی باهوش خوب
مهسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
11
7
آی کیوی من ۱۰۸ هستش...
پیردانا
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
6
19
خداروشکر نویسنده این مطلب رو نوشت تا شما بیایید خودتون رو باهوش معرفی کنید...
کسی که خودش رو باهوش میدونه؛ذره ای از هوش بهره ای نبرده...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۳
3
38
اخه اینشتاین با آیکیو ۱۶۰ دنیارو زیرو رو کرد,بعد اینا با ۲۰۰ کلا ول معطلن.به نظرم این معیار سنجش چرته,البته شاید چون ای کیوم شصته این چیزارو درک نمیکنم...
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸
4
14
سلام به تمام دوستان خوبم تنهای مشکلی در مدارس ما وجود داره مشخص کردن ضریب هوشی دانش اموزان است دوم اموزش دادن به افرادی که ضریب هوشی بالایی دارند سوم استفاده از انهای در مسابقات جهانی چهارم نبود مراکز تحقیق درمدارس و دانشگها با استانداردهای جهانی ولی به طور کل محاسبات نیاز یک هوش بالا نیاز داره شاید اکثر جوانان ما نمی دانند ضریب هوشیشون چقدر مرسی از سایت خوب علمی و نظرات شخصی دوستان امیدارو در تمام مراحل زندگی موفق باشید
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
6
7
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
6
31
انیشتن گفت اینکه من انیشتن شدم 99دصد عرق ریختم ویک درصد بهم الهام شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
16
6
وری بد
ترانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
5
9
ممنونم!لطفا در این مورد بیشتر مطلب بزارین.
رضا ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
2
15
باسلام نمیدونم چه جوری تست هوش معتبر بگیریم
دوستان عزیز. تست هوش باید توسط روانشناسان خبره انجام شود نه اینکه هر کس خودش یا توسط دوستانش تست شود. برای انجام تست هوش از یک روانشناس کمک بگیرید.
یک خنگ
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
3
17
سلام من خجل کشیدم خداحافظ
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۶
6
15
بابا این جا همه مخن جز من ضریب هوشی 121 و 288 و ... بابا شما ها حیفین بیاین برین اسمتون ثبت کنین مغزا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۹
3
13
به نظر من محمد حسین طبا طبایی هم جزو با هوش ها است و ان اقای ایرانی که مسلط به چند زبان است
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
11
5
ولی بازهم ایرانی ها با هوش ترند مانند سارا جمشیدی
حسین
United States of America
۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
3
16
ای کیو من 310 هست . آخ نه ببخشید اون شماره شناسنامم اصلا ولش کن بابا .اما با همون چندتایی که دارم فهمیدم نوابغ ما همه در حال چتو وب چرخی و چای نوشیدنند .این آخریش خودمم.
bah
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
20
3
man az hame bahoosh taram nemidoonam che joori sabet konam
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
8
9
همه ی انسانها شبیه هم هستند فقط شرایط وموقعیت هاست انسان ها رومیسازدو نشان می دهد همه ی این چیزها مزخرفه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۰
5
14
نظریه انیشتین نبو غ یک در صد است و نودو نو در صد پشتکار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۲
8
6
نظریه انیشتین نبو غ یک در صد است و نودو نو در صد پشتکارپس هر انسا نی اگر خود را باور کند و تلاش کند مب تواند جایگاه خودش را در جهان پیدا کند
دوست عزیز نظریه انیشتین نسبیته...اینی که شما میگی مال ادیسونه...
نه اونیکه ایشون میگه درسته مال انیشتینِ
نازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
3
7
بابا اینجا که همش اسم خارجی وزاپنی بود
پس ایرانیا کجان ابرومون رفتتتتتت
یه ذره اینوری ها رم نگاه کنید شاید باهوش ترینارو اینا پیدا کردین
بای
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
3
15
اصلا هم این طور نیست من ایکیوم 50ولی تو حفظ کردن درس هام هیچ مشکلی ندارم مگه فقط به هوشه باید درست درس خوند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
5
7
.اونایی که نظر میزارن ما ای کیو مون بالا باید گفت احمقی بیش نیستن چون تا حالا دیدید کسی که خیلی باهوش باشه تو بوق وکرنا کنه اصلا
Pekh
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
12
1
Khob zarib hushie mn 219 hastesh, az 4 mahegiam sohbat mikardam vali in mamlekat k b fekr nist
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۴
14
12
به نظر من ضریب هوشی اصلا اهمیت نداره البته اگه فکر میکنید که با هوش نیستم که دارم این حرفو میزنم کاملا در اشتاهید بخاطر اینکه 1-تویکی از بهترین مدارس تهران درحال درس خوندنم2-از نظر همه چه اطرافیان وچه معلمان میگن آیکیوم بالای 180انی که بچه بودم تست ایکیو دادم حدودای 170بود .
3- تجزیه وتحلیلم خیلی خوبه
4-خلاقیتمم عالیه

-10ماهگی حرف زدن یادگرفتم وهزارتادلیل دیگه .
ولی چیزی که گفتم بخاطر این بود که مثلا اگه آدم بره توی 8سالگی فوق لیسانس بگیره چه سودی به دنیا رسونده یا اگه مثلا توی 19سالگی استاد دانشگاه شه این همه ادم بودن مثل انیشتین ماری کوری و هزار تا دیگه کدومشون مثل اینا بودن اصلا خودتون قضاوت کنید چرا مثلا هروقت از هوش حرف میزنین اسم انیشتینو میارین هیچکدومتون اسم اونی که هوشش 250بوده رو نمیارین بااینکه خیلی ازانیشتین باهوش تر بوده ولی تاثیری که انیشتین برروی دنیا گذاشته صد برابر بوده من نمیدونم خودتون قضاوت کنین به نظر من هرکسی باهوشه فقط اگه بدونه توچه چیزی استعداد داره.
هر کی ضریب هوشی بالا هست اصلا درموردش حرف نمی زنه معمولا اون کس های که م یان ضریب هوشی شون رو به رخ میکشن دارن دروغ می گن و ضریب هوشی شون خیلی پایین تر هست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
23
2
من وقتی یه سالم بود جمله های طولانی می گفتم درضمن خاطرات شش ماهگیم رو. یادمه درضمن تمامه نشونه های هوش بالا رو دارم واز نظر معلمم نابغه ام من ۱۱ سالمه ولی تست های سوم راهنمایی واول دبیرستان رو. حل می کنم .ولی هنوز تست هوش ندادم نظر شما راجب من چیه‌؟
نظر : خیلی خالیبندی! D:
سلام دوست عزیزم به خار اینکه مطالبی که توی پنجم ابتدایی میخونی همونایی یه که قراره تو سوم راهنمایی و اول دبیرستان بخونی یه شاید حتی تو پنجم بیشتر از راهنمایی معلومات داشته باشی.
عزیزم وقتت رو تلف نکن و منظورت از تستای اول دبیرستان همون دو دو تا چهار تاست؟شما لطف کن بیا تستای انتگرال چهارم یا اصن بزار اسونشو بگم تستای حسابان رو بزن بعدشم دیگه ازین ادعا ها نکن ضریب هوشی خودم 139 هست تو مدرسه تیز هوشان هم درس میخونم ولی خداییش اینا حل کردنی نیستن
متین
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
10
2
سلام خیلی خوب بود ممنون من با بهره هوشی 157 با سن 16 سال هستم اینم مدرک ش :

http://upload7.ir/imgs/2014-09/50087029816262790996.jpg
صادق
Germany
۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳
4
16
من ضریب هوشم...0 به نظرم خوبه چون بلد نیستم....لاف بزنم اینو گفتم؟ ؟؟؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
9
5
خیلی عالی بود همه نمی دونم چرا اسم من نیست واس من 140 هستش
غیر ایرانی
Afghanistan
۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
5
4
خوب است اما برای موفقیت تلاش خیلی مهم ترست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
3
5
طرف داره تو ناسا کار میکنه :(
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
3
13
اگه این همه ضریب هوشی بالای 150بود تا الان که دنیا کن فیکون شده بود.حالادیگه همه شدن انیشتین.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
3
7
بابا باید الان یه "افرین" حسابی به افراد لاف زن بگیم.:-P
شما دارین حیف میشیناااااا...از خودتون استفاده کنید، امیدوارم موفق بشین درهرصورت که افراد لاف زن به هیچ جایی نمیرسن چون خودشونو گول میزنن0:)
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
18
0
خودم باهوش280
مرادی
Mauritius
۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
4
4
تصور من این است که این آزمونها به درجه‌ی قطعی نمی تواند در تمام بخشها بیانگر آیکیوی یک شخص باشد چون جنبه های استعداد انسان ها خیلی محدود نیست و ممکن یک شخص در ساحه‌ی دانشی از هوش بلندی برخوردار نباشد اما می تواند در برخی از مهارت ها بی مانند باشد .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
4
1
جالب بود مرسی
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹