در عصر دانایی با دانا خبر      دانایی؛ توانایی است      دانا خبر گزارشگر هر تحول علمی در ایران و جهان      دانایی کلید موفقیت در هزاره سوم      
کد خبر: ۱۲۰۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
دانشگاه خوارزمی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در زمینه علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تولید محصولات مشترک تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری دانا، در راستای توسعه همکاری های دوجانبه، ارتقاء مشارکت و نیل به اهداف مشترک در جهت تحقق اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها و براساس سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امر مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه خوارزمی و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

این تفاهم نامه به شرح زیر است :

 هدف تفاهم نامه

همکاری های مشترک در زمینه علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تولید محصولات مشترک بین دانشگاه و دبیرخانه با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین.

 زمینه های همکاری و تعهدات مشترک

اتخاذ تمهیدات مناسب برای بهره گیری از ظرفیت های موجود علمی، تحقیقاتی در جهت اجرای برنامه های مصوب ستاد در حوزه های پیشگیری، اطلاع رسانی، توانمند سازی و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد در بین دانشجویان.

 اقدام مشترک برای تولید و چاپ منابع علمی و آموزشی برای کلیه گروه های هدف تحت پوشش با تهیه و تولید بسته های آموزشی ویژه دانشجویان، خانواده ها، کارکنان و اعضای هیات علمی.

 همکاری در اجرای پروژه های پژوهشی و آموزشی در حوزه های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر (مطالعات آسیب شناسی، شیوع شناسی، مطالعات اثربخشی مداخلات، نیازسنجی، امکان سنجی و آینده پژوهشی و...).

 همکاری مشترک در برگزاری میزگردهای علمی و همایش های پژوهشی.

 همکاری در برگزاری سمینارها، میزگردها، جشنواره ها، جلسات و مراسم بزرگداشت و تجلیل از نویسندگان و مترجمانی که خدمات ارزنده ای داشته اند.

 همکاری در تربیت کادر متخصص حوزه اعتیاد در قالب دوره های کوتاه مدت و دوره های بلند مدت (پسادکتری و دکتری پژوهش محور).

 استفاده از امکانات آموزشی طرفین (فضای فیزیکی، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و امکانات استفاده از کتابخانه برای پژوهشگران دانشگاه و دبیرخانه و ...) برای برنامه های اجرایی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مشترک و غیر مشترک.

 تشکیل کارگروه اعتیاد با حضور اعضای هیات علمی متخصص درون و برون دانشگاهی و کارشناسان مجرب دبیرخانه در حوزه های تربیتی، روانشناختی و اجتماعی مرتبط با اعتیاد.

 همکاری در زمینه انتشار خبرنامه ها و مجلات علمی- پژوهشی مشترک.

همکاری در زمینه طراحی و اجرای طرح های پژوهشی مشترک.

 همکاری در زمینه انتخاب موضوع، هدایت و حمایت پایان نامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری.

 همکاری مشترک در زمینه تالیف، گردآوری، تدوین و ترجمه متون تخصصی مرتبط با اعتیاد و همچنین بهره گیری از تجارب روز کشورهای مختلف در حوزه اعتیاد.

 ایجاد اتاق فکر مشترک با معرفی اساتید برجسته و کارشناسان مجرب با هدف بررسی مسائل و مشکلات در حوزه اعتیاد.

 پیگیری و اجرای مفاد تفاهم نامه

پیگیری و اجرای مفاد این تفاهم نامه از طرف دانشگاه خوارزمی توسط رئیس موسسه تحقیقات تربیتی، روان شناختی و اجتماعی و از طرف دبیرخانه توسط مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه به عنوان نمایندگان طرفین به همراه اعضای کارشناسی مورد نظر آنان انجام می گیرد.

تبصره ۱: کمیته مشترک موظف است هر ۲ ماه یک بار نشستی مشترک داشته که براساس آن پیشرفت و موانع اجرای تفاهم نامه را به مدیریت های طرفین گزارش کند.

تبصره ۲. در هر موضوع همکاری قراردادی جداگانه منعقد خواهد شد و در آن سهم هر یک از طرفین در چگونگی اجرای، هزینه، بهره برداری و سایر موارد مشخص خواهد شد.

 مدت تفاهم نامه

مدت اجرای این تفاهم نامه از زمان امضا و مبادله، ۳ سال تمام شمسی از مورخ ۱۳۹۴.۱۱.۲۱ تا مورخ ۱۳۹۷.۱۱.۲۱ خواهد بود.

تبصره: پس از اتمام مدت زمان تفاهم نامه ادامه فعالیت یا بازنگری، اصلاح و تغییرات در مفاد آن بنا به پیشنهاد کمیته کمیته مشترک با توافق بالاترین مقام طرفین و با رعایت قوانین و مقررات مربوط قابل تمدید خواهد بود.

 مرجع محل اختلاف

در صورت بروز اختلاف چنانچه بی طرفین، تفاهمی حاصل نگردید، موضوع از طریق ساز و کار مربوط، حل اختلاف بین دستگاه های دولتی مصوب هیات وزیران حل و فصل خواهد شد.

این تفاهم نامه در ۵ بند و در ۲ نسخه که حکم واحد دارند تنظیم و در تاریخ ۱۳۹۴.۱۱.۲۱ به امضای طرفین رسیده است.

ارسال نظر