در عصر دانایی با دانا خبر      دانایی؛ توانایی است      دانا خبر گزارشگر هر تحول علمی در ایران و جهان      دانایی کلید موفقیت در هزاره سوم      
کد خبر: ۱۲۰۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
قالیباف:
شهردار تهران در مراسم یادواره شهدای عملیات والفجر ۸ در مشهد اظهار کرد: دوستی و ارتباط با آمریکا به معنای تحریف دشمن است.

به گزارش خبرگزاری دانا، محمدباقر قالیباف شامگاه جمعه در مراسم یادواره شهدای عملیات والفجر ۸ در مشهد اظهار کرد: افرادی که حل تمامی مشکلات و توسعه کشور را در ارتباط با آمریکا دانسته و بر این باور هستند که باید به مبارزه با آمریکا خاتمه داد افرادی هستند که سعی در تحریف دشمن دارند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و مسیر تعیین شده اظهار کرد: مقام معظم رهبری ۸ سال قبل آمریکا را تحریر کرده‌اند و فرمودند باید با آمریکا مبارزه کنیم، مبارزه‌ای محکم و این مبارزه جز کار و کار چیز دیگری نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه بیکاری، مشکلات معیشتی و آسیب های اجتماعی زمینه ساز ورود دشمن است ادامه داد: باید تلاش کنیم وحدت جامعه تحت هیچ شرایطی خدشه دار نشود

قالیباف با تاکید بر حفظ روحیه استکبارستیزی افزود: مبارزه با آمریکا جز با کار و تحقق اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود و اگر از داخل براساس ناکارآمدی در اداره دچار مشکل شویم روحیه استکبار ستیزی از ما گرفته می شود .

دفاع مقدس ادامه دارد

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری وحدت و انسجام ملت یران در تمامی صحنه های انقلاب و به ویژه دفاع مقدس بیان کرد: دشمن برای جلوگیری از ثمر نشستن انقلاب و براندازی نظام راه های بسیاری را آزموده است و در هر دوره به روش و نیرنگی جدید متوسل می شود.

قالیباف با بیان اینکه دشمن قبل تا قبل از انقلاب سعی می کرد با وعده و وعید به مردم از شکل گیری انقلاب پیشگیری کند پس از پیروزی انقلاب چهره ای خصمانه به خود گرفت و تهدید و ارعاب را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: حمایت از منافقین و درست کردن غائله و آشوب در مناطق مرزی و به ویژه کردستان در ابتدای انقلاب حاصل همین چهره خصمانه دشمن بود که در نهایت با تحمیل جنگ و به مدت ۸ سال به اوج خود رسید.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروز که دشمن تمامی راه های سخت و حتی با راه اندازی جنگ در برابر نظام اسلامی نتیجه ای به جز خواری و شکست نداشته است از راه نرم برای براندازی نظام ورود پیدا کرده است.

شهر دار تهران بیان کرد: تهاجم فرهنگی و ایجاد شبهه و القائات مسموم و فریبنده تنها بخشی از جنگ نرمی است که توسط رسانه ها توسط دشمنان این مرز و بوم رقم خورده است.

وی با تاکید بر حفظ هوشیاری بیش از گذشته یادآور شد: رسانه های غربی و استکبار که تاکنون نتوانسته اند خللی در اراده و وحدت مردم انقلابی ایران ایجاد کند توسط رسانه ها باور های نسل جوان را نشانه گرفته و چنان تبلیغ می کند که شاه و رژیم طاغوت حاکمان خوبی بودند و این تصویر را رسانه ها سعی می کنند با پوشش گذاشتن بر جنایت های رژیم طاغوت به بیننده القا کنند.

وحدت رمز پایداری است

شهردار تهران همچنین با بیان اینکه دشمن علاوه بر ایجاد شبه سعی دارد تا با تحریم و اخلال در اقتصاد انقلاب را ناکارآمد نشان داده و باور های مردم را سست کند بیان کرد: آنها می خواهند تا به واسطه مشکلات اقتصادی مردم را نامید کرده و وادار سازند تا دست از کار کشیده و به این فکر کنند که رابطه با آمریکا و ابرقدرت ها بستر ساز توسعه و خوشبختی است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب با رمز وحدت به پیروزی رسید ادامه داد: امام راحل همیشه بر این نکته تکیه داشتند که وحدت را خدشه‌دار نکنیم چرا که این یکپارچگی از ارکانی است که جامعه را برای روحیه مبارزه آماده نگاه می‌دارد.  

وی افزود: اگر نگاهی گذرا به تاریخ داشته باشیم به خوبی آشکار می شود هر زمان آسیبی متوجه مسلمانان شده به دلیل بی توجهی و یا خدشه دار شدن وحدت بوده است.

 انقلاب تمام نشدنی است

شهردار تهران همچنین با بیان اینکه همان طور که عاشورا هیچ گاه از اذهان مسلمانان پاک نمی شود اظهار کرد: نسل ما با انقلاب شکل گرفت و با انقلاب زندگی کرد و با دفاع مقدس تکمیل شد و لذا انقلاب از دل ما هیچ گاه بیرون نمی رود.

قالیباف بیان کرد: همانطور که واقعه عاشورا پایانی ندارد فرهنگ انقلاب اسلامی که متاثر از فرهنگ حسینی است ادامه خواهد داشت.

وی بر انتقال ارزش های انقلاب به نسل جوان تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا علاوه بر ترویج  فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  که ریشه در فرهنگ عاشورا دارد این فرهنگ در تمام شئونات زندگی ما حفظ شود.

وی تاکید کرد: نسل جدید انقلاب آشنایی و شناخت درستی ممکن است با باور های ما نداشته باشد و لذا این وظیفه ما است که آنها را با این باور ها آشنا کرده و زنده نگاهداشتن آن اهتمام بورزیم  زیرا اگر این اتفاق نیفتد با گذشت زمان ممکن است انقلاب را به عنوان یک موضوع تاریخی نگاه کنیم و این خط بزرگی برای انقلاب محسوب می شود.



ارسال نظر