در عصر دانایی با دانا خبر      دانایی؛ توانایی است      دانا خبر گزارشگر هر تحول علمی در ایران و جهان      دانایی کلید موفقیت در هزاره سوم      
کد خبر: ۱۲۰۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت جزییات برنامه چهارم استراتژیک کنترل HIV در کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانا،دکتر محمدمهدی گویا در خصوص آخرین اقدامات وزارت بهداشت در زمینه بیماری ایدز با توجه به زنگ خطر شیوع آن از طرق جنسی گفت: اساس این برنامه تشدید بیماریابی، پیشگیری از انتقال عفونت HIV از مادر به کودک و همچنین تقویت برنامه درمان و افزایش کیفیت آن است.

وی افزود: همچنین افزایش پوشش افراد مبتلا به HIV که نیاز به درمان دارند نیز یکی دیگر ازموارد ذکر شده در این برنامه خواهد بود؛ چرا که در حال حاضر این رقم حدود 30 درصد است و باید طی پنج سال آینده به پوشش درمانی حدود 90 درصد برسیم.

گویا، نسبت به کاهش سن موارد ابتلا به HIV/ایدز در کشور هشدار داد و افزود: تقویت برنامه‌های کاهش آسیب برای معتادان و افزایش آموزش و اطلاع رسانی برای نسل جوان از بندهای ذکرشده در برنامه چهارم استراتژیک کنترل HIV در کشور است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تقویت نظام تشخیص آزمایشگاهی برای دنبال کردن بیماری جهت اطمینان از موفق بودن درمان افراد مبتلا به بیماریHIV را از جمله جزییات این برنامه عنوان کرد.

برچسب ها: بیمار یابی ایدز
ارسال نظر