به گزارش خبرگزاری دانا به نقل از تکنولوژی ریویو، الگوریتم یاد شده در قالب یک نرم افزار خودآموز که هنوز نامی برایش انتخاب نشده، به کار گرفته شده و میتواند اطلاعات موجود در اسناد مختلف را بررسی و خلاصه کند.
نرم افزار یاد شده در حوزههای مختلفی مانند پزشکی، حقوق و دیگر زمینههای تحقیقاتی علمی تبحر دارد؛ بنابراین اگر فرصت مطالعه متون علمی طولانی را ندارید یا در شبهای امتحان پایان ترم با حجم انبوهی از مطالب برای مطالعه مواجه هستید، میتوانید از این طریق مشکلتان را برطرف کنید.
الگوریتم مورد استفاده در این نرم افزار توسط محققان شرکت Salesforce ابداع شده و میتواند خلاصههای دقیق و منسجم از متون طولانی ارائه دهد. اگر چه دقت این نرم افزار هنوز به اندازه دقت خلاصههای تهیه شده توسط انسانها نیست، اما کیفیت آن با استفاده از الگوهای هوش مصنوعی افزایش خواهد یافت.
ابداع این نرم افزار حاصل خرید شرکت نوپای متامایند توسط Salesforce در سال ۲۰۱۶ است. طراحی اصلی نرم افزار یاد شده ریچارد سوشر موسس دیتامایند است. نرم افزار یاد شده برای خلاصه برداری متون طولانی از فرایندی موسوم به تقویت آموزش استفاده میکند که الهام گرفته از روش مورد استفاده حیوانات برای یادگیری است.
حیوانات در این روش از اقداماتی که به منظور تحقق یک هدف صورت میگیرد، بازخوردهای مثبتی دریافت کرده و در آینده هم از آنها بهره میگیرند. از همین شیوه برای آموزش به رایانهها، انجام بازیهای پیچیده، کنترل رباتها و ... استفاده میشود.
نرم افزار یاد شده در حوزههای مختلفی مانند پزشکی، حقوق و دیگر زمینههای تحقیقاتی علمی تبحر دارد؛ بنابراین اگر فرصت مطالعه متون علمی طولانی را ندارید یا در شبهای امتحان پایان ترم با حجم انبوهی از مطالب برای مطالعه مواجه هستید، میتوانید از این طریق مشکلتان را برطرف کنید.
الگوریتم مورد استفاده در این نرم افزار توسط محققان شرکت Salesforce ابداع شده و میتواند خلاصههای دقیق و منسجم از متون طولانی ارائه دهد. اگر چه دقت این نرم افزار هنوز به اندازه دقت خلاصههای تهیه شده توسط انسانها نیست، اما کیفیت آن با استفاده از الگوهای هوش مصنوعی افزایش خواهد یافت.
ابداع این نرم افزار حاصل خرید شرکت نوپای متامایند توسط Salesforce در سال ۲۰۱۶ است. طراحی اصلی نرم افزار یاد شده ریچارد سوشر موسس دیتامایند است. نرم افزار یاد شده برای خلاصه برداری متون طولانی از فرایندی موسوم به تقویت آموزش استفاده میکند که الهام گرفته از روش مورد استفاده حیوانات برای یادگیری است.
حیوانات در این روش از اقداماتی که به منظور تحقق یک هدف صورت میگیرد، بازخوردهای مثبتی دریافت کرده و در آینده هم از آنها بهره میگیرند. از همین شیوه برای آموزش به رایانهها، انجام بازیهای پیچیده، کنترل رباتها و ... استفاده میشود.