به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانا(داناخبر)، به نقل از ایتنا، مرکز تحقیقاتی Illuminas بر اساس تازهترین بررسی بینالمللی خود اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد دستگاههای موبایلی موجود در جهان از تعداد ساکنان کره زمین هم بیشتر خواهد شد.
در سال ۲۰۱۴ میلادی در مجموع ۷.۳ میلیارد دستگاه موبایلی در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد و این در حالی است که تعداد ساکنان زمین تا پایان سال به ۷.۱۵ میلیارد نفر میرسد.
کارشناسان میگویند که در هر خانواده بهطور میانگین ۵ دستگاه موبایلی استفاده میشود و از هماکنون تا سال ۲۰۱۷ میلادی ترافیک شبکههای موبایلی ۷۰۰ درصد رشد میکند. این دستگاههای موبایلی انواع تلفن همراه، رایانه لوحی، رایانه شخصی، گیرنده ماهوارهای GPS و لپتاپ را شامل میشوند.
گفته میشود که هر کاربر آمریکایی بهطور میانگین روزانه ۲ ساعت از دستگاه موبایلی خود استفاده میکند و بنابراین هر فرد تا پایان عمر ۵۷ هزار و ۲۹۳ ساعت دستگاه موبایلی خود را مورد استفاده قرار میدهد.
کاربرانی که از دستگاههای موبایلی استفاده میکنند در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱.۶ اگزابایت اطلاعات را جابهجا کردند که این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۲.۸ اگزابایت میرسد.
پیشبینی شده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۱.۲ اگزابایت اطلاعات به وسیله دستگاههای موبایلی جابهجا شود.
بد نیست بدانید که هر یک اگزابایت(Exabyte) معادل ۱۰ به توان ۱۸ بایت اطلاعات است.
دستگاههای موبایلی با اهداف مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و بررسیها نشان داده است که در ۹۲ درصد موارد کاربران سعی میکنند با تلفن همراه مسیرهای مورد نظر خود را پیدا کنند.
در ۹۱ درصد موارد از این دستگاه برای برقراری تماسهای صوتی استفاده میکنند و در ۷۶ درصد موارد هم با تلفن همراه تصویربرداری میکنند.
اما رایانههای لوحی، در ۷۸ درصد موارد برای انجام بازیها مورد استفاده قرار میگیرند، در ۶۶ درصد موارد به عنوان ابزاری برای تماشای تصاویر ویدیویی بهکار میروند و در ۶۱ درصد موارد هم با آنها متنها و کتابها خوانده میشود.
مرکز تحقیقاتی Illuminas همچنین گزارش داد که ۸۵ درصد صاحبان گوشی هوشمند در اینترنت گشتوگذار میکنند و ۸۹ درصد آنها هم به کمک این دستگاه پست الکترونیکی خود را بررسی میکنند.
علاوه بر این، تبلتها در ۹۲ درصد موارد برای گشتوگذارهای اینترنتی مورد استفاده قرار میگیرند و در ۸۳ درصد موارد هم صاحبان آنها با این دستگاه سراغ پست الکترونیکی میروند.
از بین انواع دستگاههای الکترونیکی همراه از جمله دوربینهای دیجیتالی، گیرندههای GPS و … تلفنهای همراه بیشترین محبوبیت را دارند و برای انجام فعالیتهایی مانند عکسبرداری، ضبط تصاویر ویدیویی، مسیریابی، گوش دادن به موسیقی و انجام بازیهای رایانهای اولویت نخست کاربران محسوب میشوند.
این بررسیها همچنین نشان داد که لپتاپها و رایانههای رومیزی همچنان در بسیاری از موارد اولویت نخست کاربران محسوب میشوند. اما باید توجه داشت که میزان استفاده از آنها رو به کاهش است.
لپتاپها و رایانههای رومیزی هنوز هم برای جستوجوهای اینترنتی، خریدهای آنلاین، تماشای تصاویر ویدیویی و مشاهده فایلها مورد استفاده قرار میگیرند.
اما صاحبان گوشیهای هوشمند ۴۳ درصد کمتر از گذشته سراغ لپتاپ خود میروند و یک درصد از آنها هم استفاده از لپتاپ را بهطور کامل کنار گذاشتهاند.
در مقابل، آن دسته از کاربرانی که صاحب رایانه لوحی هستند ۴۶ درصد کمتر از قبل سراغ لپتاپ میروند و ۲ درصد آنها هم به طور کامل لپتاپشان را کنار گذاشتهاند.
کارشناسان پیشبینی میکنند که طی چند سال آینده برخی دستگاههای الکترونیکی همراه از جمله سیستمهای قابلحمل پخش فایلهای صوتی(MP3 Player)، دستگاههای کتابخوان الکترونیکی، گیرندههای ماهوارهای GPS، دوربینهای تصویربرداری و دستگاههای قابلحمل مخصوص بازیهای رایانهای از بازار جهانی حذف شوند.
در سال ۲۰۱۴ میلادی در مجموع ۷.۳ میلیارد دستگاه موبایلی در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد و این در حالی است که تعداد ساکنان زمین تا پایان سال به ۷.۱۵ میلیارد نفر میرسد.
کارشناسان میگویند که در هر خانواده بهطور میانگین ۵ دستگاه موبایلی استفاده میشود و از هماکنون تا سال ۲۰۱۷ میلادی ترافیک شبکههای موبایلی ۷۰۰ درصد رشد میکند. این دستگاههای موبایلی انواع تلفن همراه، رایانه لوحی، رایانه شخصی، گیرنده ماهوارهای GPS و لپتاپ را شامل میشوند.
گفته میشود که هر کاربر آمریکایی بهطور میانگین روزانه ۲ ساعت از دستگاه موبایلی خود استفاده میکند و بنابراین هر فرد تا پایان عمر ۵۷ هزار و ۲۹۳ ساعت دستگاه موبایلی خود را مورد استفاده قرار میدهد.
کاربرانی که از دستگاههای موبایلی استفاده میکنند در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱.۶ اگزابایت اطلاعات را جابهجا کردند که این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۲.۸ اگزابایت میرسد.
پیشبینی شده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۱.۲ اگزابایت اطلاعات به وسیله دستگاههای موبایلی جابهجا شود.
بد نیست بدانید که هر یک اگزابایت(Exabyte) معادل ۱۰ به توان ۱۸ بایت اطلاعات است.
دستگاههای موبایلی با اهداف مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و بررسیها نشان داده است که در ۹۲ درصد موارد کاربران سعی میکنند با تلفن همراه مسیرهای مورد نظر خود را پیدا کنند.
در ۹۱ درصد موارد از این دستگاه برای برقراری تماسهای صوتی استفاده میکنند و در ۷۶ درصد موارد هم با تلفن همراه تصویربرداری میکنند.
اما رایانههای لوحی، در ۷۸ درصد موارد برای انجام بازیها مورد استفاده قرار میگیرند، در ۶۶ درصد موارد به عنوان ابزاری برای تماشای تصاویر ویدیویی بهکار میروند و در ۶۱ درصد موارد هم با آنها متنها و کتابها خوانده میشود.
مرکز تحقیقاتی Illuminas همچنین گزارش داد که ۸۵ درصد صاحبان گوشی هوشمند در اینترنت گشتوگذار میکنند و ۸۹ درصد آنها هم به کمک این دستگاه پست الکترونیکی خود را بررسی میکنند.
علاوه بر این، تبلتها در ۹۲ درصد موارد برای گشتوگذارهای اینترنتی مورد استفاده قرار میگیرند و در ۸۳ درصد موارد هم صاحبان آنها با این دستگاه سراغ پست الکترونیکی میروند.
از بین انواع دستگاههای الکترونیکی همراه از جمله دوربینهای دیجیتالی، گیرندههای GPS و … تلفنهای همراه بیشترین محبوبیت را دارند و برای انجام فعالیتهایی مانند عکسبرداری، ضبط تصاویر ویدیویی، مسیریابی، گوش دادن به موسیقی و انجام بازیهای رایانهای اولویت نخست کاربران محسوب میشوند.
این بررسیها همچنین نشان داد که لپتاپها و رایانههای رومیزی همچنان در بسیاری از موارد اولویت نخست کاربران محسوب میشوند. اما باید توجه داشت که میزان استفاده از آنها رو به کاهش است.
لپتاپها و رایانههای رومیزی هنوز هم برای جستوجوهای اینترنتی، خریدهای آنلاین، تماشای تصاویر ویدیویی و مشاهده فایلها مورد استفاده قرار میگیرند.
اما صاحبان گوشیهای هوشمند ۴۳ درصد کمتر از گذشته سراغ لپتاپ خود میروند و یک درصد از آنها هم استفاده از لپتاپ را بهطور کامل کنار گذاشتهاند.
در مقابل، آن دسته از کاربرانی که صاحب رایانه لوحی هستند ۴۶ درصد کمتر از قبل سراغ لپتاپ میروند و ۲ درصد آنها هم به طور کامل لپتاپشان را کنار گذاشتهاند.
کارشناسان پیشبینی میکنند که طی چند سال آینده برخی دستگاههای الکترونیکی همراه از جمله سیستمهای قابلحمل پخش فایلهای صوتی(MP3 Player)، دستگاههای کتابخوان الکترونیکی، گیرندههای ماهوارهای GPS، دوربینهای تصویربرداری و دستگاههای قابلحمل مخصوص بازیهای رایانهای از بازار جهانی حذف شوند.